תזונה – אוכל מרגיע למצבי לחץ ומתח

אוכל מרגיע למצבי לחץ ומתח

רבים מאיתנו נוטים בתקופה כזו לאבד שליטה גם בנושא התזונה שלנו… הנה כמה הארות על אוכל מרגיע למצבי לחץ ומתח:

הימים קשים וחוסר הוודאות גדול מאוד – המתח, הלחץ והעייפות גורמים לנו לפנות באופן טבעי לפחמימות מנחמות, סוכרים ומשקאות עתירי קפאין כדי להמריץ ולהרגיע.

אבל , כל אלו לא באמת עוזרים לנו, אלא להפך – מחמירים את המצב, גורמים לגוף להכנס לתשישות גדולה יותר ולמערכת החיסון להחלש עוד יותר. למזון יש יכולת לתמוך במערכת העצבים, לעזור לנו להרגע ולהתמודד עם המתח בצורה אפקטיבית יותר.

חליטות צמחים מרגיעות – חליטות של קמומיל, וורבנה, וולריאן, לימונית, לואיזה (בטוחים בהנקה כולם) – צמחי מרפא בעלי איכויות מרגיעות ומפיגות מתח, משרים הרגשה טובה. ניתן לשתות קר או חם, ללא הגבלה.

שיבולת שועל – שיבולת השועל עשירה בסיבים תזונתיים שגורמים לתחושת שובע ארוכה יותר, פעילות תקינה של מערכת העיכול וכן היא הוכחה מחקרית כמרגיעה, מנחמת ועונה על הצורך במשהו מתוק מבלי להיות עתירת סוכרים. מומלץ לפתוח את הבוקר עם דייסת שיבולת שועל, עם מעט פירות ותמר להמתקה. אפשר גם לנשנש שיבולת שועל בעוגיות.

שייקים ירוקים – השייקים הירוקים עשירים בכלורופיל שמחזק את הגוף, סיבים תזונתיים ששומרים על השובע, וויטמינים ומינרלים. הם מתקתקים ועונים על הצורך במתוק, משביעים לאורך זמן ומתאימים כתחליף לארוחת בוקר או ארוחת ביניים קלילה. הנה מתכון לצירוף מנצח – תפוח, חופן עלים ירוקים מכל סוג, מלפפון, תמר ו-3-4 חתיכות של אגוזי מלך.

שיהייה יום רגוע ושקט 🙂

[vcex_divider style="solid" icon_color="#000000" icon_size="14px" margin_top="20px" margin_bottom="20px"]

icon-hרוני לוין, הרבליסטית קלינית, מומחית בטיפול בתזונה וצמחי מרפא.
מלמדת ומנחת סדנאות בנושאי רפואה משלימה.

icon-f050-6655647

icons-e.roniherbalist@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.