פעילות גופנית בהריון – מומלץ ואף רצוי לבצע פעילות גופנית במהלך ההריון

פעילות גופנית בהריון

פעילות גופנית בהריון
מומלץ ואף רצוי לבצע פעילות גופנית במהלך ההריון

הפעם נדבר על פעילות אירובית. פעילות אירובית היא פעילות המעלה דופק, לדוגמא: הליכה, ריצה, שחיה, אופניים, חוגים כמו זומבה, קיקבוקסינג וספינינג.
אז מה מותר בהריון????
בגדול הכל, לרוב אף אחד מהסוגי האימון המוזכרים כאן לא יפגע בהתפתחות ההריון.
אם יש לך שיגרת אימונים קבועה ואת רגילה לעשות ספורט – ההנחיה אומרת 'מה שעשית לפני ההריון את יכולה לעשות בהריון עצמו, רק בדרגה מתונה יותר'.
לדוגמא – את רגילה לעשות ספינינג את יכולה להמשיך, אבל הקפידי לעבוד בדופק נמוך יותר.
חשוב שתהייה קשובה לגופך, אם את מרגישה שתנועה או פעולה מסויימת לא נכונה – הימנעי ממנה או בצעי אותה בהדרגתיות ו/או במתינות.
אם את זקוקה למנוחה קלה תוך כדי אימון – נוחי.

אם לא עסקת בפעילות גופנית לפני ההריון ואת מעוניינת לשלב פעילות גופנית בהריון –
דבר ראשון אף פעם לא מאוחר!

לפעילות גופנית ארובית היבטיים חיובים ומיידים רבים בהריון והקלה על תופעות הלוואי הנלוות לו (עייפות, התכווצויות שרירים, השמנה, בצקות ועוד).
כמו כן, הספרות הרפואית מלאה מחקרים על התפתחות תקינה ומואצת אצל תינוקות לאמהות שעשו פעילות באופן סדיר בהריון.
אז איך מתחילים?

זזים!
את לא חייבת ללכת לחדר כושר, החליטי על פעילות ארובית של בין 10-30 דקות ביום.
הקפידי לא לעבור יום בו לא עשית הליכה של לפחות 10 דקות
.
נסי לבצע כמה שיותר פעילות יומיומיות כמו: הליכה לסופר, לדואר, סידור הבית, עבודה בגינה ו/או משחק בגן השעשועים עם הילדים. אם את צריכה לבחור בין נסיעה באוטו להליכה ברגל – העדיפי את ההליכה. בצורה זו תשמרי על רמת פעילות טובה יותר מאשר בהליכה על הליכון לחצי שעה.
דבר נוסף שחשוב לזכור, לא העומס הוא מה שחשוב אלא התדירות והעיקביות בפעילות.

אז בנות,
נכון שהשליש הראשון הוא מעייף, קשה להעלות על הדעת אפילו את התמונה של נעלי הספורט…
בשליש האחרון אנחנו בקושי זזות – אבל בינהם יש את השליש השני המנצח.
אז קחי את הסוף של השליש הראשון ואת תחילת השליש האחרון חברי לשליש השני ומהכל יחד קבלי אחלה תקופת אימון, ארוכה ורציפה.
בשביל ההתמדה חשוב לבחור פעילות מהנה שתאהבי ועוזר לצרף חברות

אבל אל תגזימי, את לא באימונים לשייטת 😉
פעילות גופנית בהריון
יהיו לך עוד מספיק הזדמנויות להתיש את עצמך

* הטיפ הינו המלצה בלבד, האחריות בביצועו היא של המתאמנת. רצוי להתיעץ עם מדריך/ת כושר ו/או רופא נשים באופן פרטני לפני כל פעילות גופנית.

[vcex_divider style="solid" icon_color="#000000" icon_size="14px" margin_top="20px" margin_bottom="20px"]
michalicon-hמיכל מזרחי – אמא לזיו –  נטורופתית ומאמנת כושר אישית
בעלת סטודיו לאימוני כושר במושב לימן

icon-faceמיכל מיזרחי כושר ותזונה

 icon-awww.michalmiz.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.